tirsdag 9. august 2011

New York er byen i mitt ♥ Del 1

Det er Paris som har vært byen jeg har søkt tilbake til, helt siden jeg var Au-pair der i 94-95 har det blitt noen turer dit med ujevne mellomrom og jeg har kost meg like mye hver gang. Nå er det en annen by som har tatt den plassen nemlig NY ♥ For en fantastisk by med uendelig mange muligheter. Bjørn og jeg hadde noen dager der i april og vi lengter tilbake begge to. Det er jo ikke sjelden det er TV serier som er fra NY og vi sitter klistra og mimrer og lengter tilbake. Her kommer et lite bildedryss fra den supre turen vår. Jeg har veldig mange bilder og det er vanskelig å velge bort noen så jeg tror jeg lager 2 innlegg ☺


Rockefeller Center


Jeg misunner ikke de som kjøre utryknigskjøretøyer i NY. Denne brannbilen lå bak oss når vi kjørte turistbuss og sirenene den brukte lagde sinnsykt høy lyd - uten at den kom noe letter fram av den grunn.


Her var det fullt av pollitibiler i utrykning men turistbussen vår kjørte bare rett i mellom.


Beklager dårlig bilde men ville gjerne ha det med. Dette er et minneområdet for 11. sept. Her har barn dekortert og hengt opp hilsner.


Rockefellercenter i lego ☺


Mer typisk NY blir det vel ikke ☺


Guggenheim museet.


Jackie Onassis innsjøen i Central Park


Det var mange og tamme ekorn i Central Park, hadde jeg vist de så skulle jeg tatt med noen nøtter.


Flat Iron building.


Et lite kunstverk av en muffins som også smakte himmelsk ☺


Times Square by nighet, dette var bare et par minutter fra hotellet vårt så her var vi mange ganger.


Utsikten fra hotellet over Central Park.


Nelly ville også være med på tur og la seg godt til rette i kofferten ☺

Bjørn i Central Park


En genial måte å oppbevare å oppbevare biler på når det er trangt om plassen ☺


2 kommentarer:

  1. Så gøy å se bilder fra NY. Jeg skal dit i oktober, og gleeeeder meg! :)

    SvarSlett
  2. Fine bilder! Jeg har aldri vært i USA, men håper å få tatt turen en gang.

    SvarSlett